Rollage yn Astyr - Original RPG
RyA - Forum
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Rollage yn Astyr - Original RPG Strona Główna
->
Zaklęcia
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Ważne
----------------
Nowości na Forum
Wasze pomysły
Rasy postaci
Klasy postaci
Świat
Wyposarzenie
Sesje
Loża graczy
Inne
rasy podstawowe
rasy specjalistyczne
Umiejętności
klasy podstawowe
klasy specjalistyczne
umiejętności podstawowe
umiejętności specjalistyczne
Świat gry
Rasy
Klasy
Podstawowe
Specjalistyczne
Bronie
Pancerze
Przedmioty magiczne
Eliksiry
Historie postaci
Karty postaci
Umiejętności
Zwykłe
Ponadprzeciętne
Zaklęcia
Zwykłe
Ponadprzeciętne
Zaklęcia druidyczne/kapłańskie/szamańskie
Zaklęcia ogólnodostępne
Zaklęcia akademickie
Pamiętniki
NPC
Karty Postaci
Historie Postaci
Pamiętniki
Umiejętości
Magia
Rasy
Ekwipunek
Czarodzieje
Organizacje
Bestiariusz
Targowisko
Selindia
Centra
Zathria
Regulamin i sprawy organizacyjne
Karty Ari
Karty Kala
Karty Tourvi
Karty Dae
Karty Ysi
Karty Kaego
Karty Iny
Karty Toma
Karty Mita
Karty Seo
Karty Ruffa
Karty Rava
Karty Sila
Karty Malo
Pozostałe Karty
Pracownicy
Nauczyciele
Uczniowie
Zajęcia
Goście i inni
Runy
Runy unikalne
RPG - Rollage yn Astyr
----------------
Poradnik żółtodzioba i FAQ
Sesje
Loża graczy
Świat
Poradniki techniczne
Poradnik gracza
Inne
----------------
Co nas kręci i rajcuje?
Offtop
Humor
Old Stuff
----------------
Śmietnik
Archiwum
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Iggy_the_Mad
Wysłany: Pon 18:23, 30 Mar 2009
Temat postu: Kilka słów wyjaśnienia
Piszę ten temat, by TERAZ uniknąć jakichkolwiek nieporozumień które mogłyby później wyniknąć z niedokładnego zrozumienia moich ostatnich wpisów odnośnie zaklęć. Użytkowanie zaklęć ja osobiście podzielam na trzy grupy, które teraz Wam wyjaśnię.
Zaklęcia bezpośrednie
: Są to zaklęcia, których efekt jest natychmiastowy po jego narzuceniu a czas trwania zwykle z góry narzucony przez strefy wyższe. Takowe zaklęcia mogą wymagać inkantacji, lecz nie muszą.
Buffy i Debuffy
: Są to różnego rodzaju zaklęcia pomocznicze. Ich efekt zwykle jest natychmiastowy i trwa dopóki nie zostaną zdjęte. Pomimo, iż efekt jest narzucony bezpośrednio, tak długo jak zaklęcie działa jest ono zasilane energią magiczną rzucającego, stale z niego czerpaną.
Tunelowanie
: Zaklęcia tunelowane są jakby połączeniem zaklęć bezpośrednich oraz buffów/debuffów. Ich efekt jest zwykle mocniejszy od buffów czy też zaklęc bezpośrednich, lecz do potrzymania ich jest wymagane tunelowanie magii. Aby utrzymać zaklęcie, rzucający musi cały czas skupiać się na przelewaniu magii do zaklęcia -- proces wymagający całkowitej koncentracji. Zwykle inne akcje typu atak/obrona są niemożliwe (chyba, że tunelowane zaklęcie jest w tym celu). Jaka kolwiek przerwa w przepływie magii (np. znokałtowanie rzucającego lub brak mocy) natychmiastowo zniesie efekt zaklęcia. By poprawnie zakończyć działanie zaklęcia, rzucający musi łagodnie przerwać. Jeżeli proces zostanie gwałtownie przerwany, jest szansa na to, że aktualnie wysyłana moc odbije się na rzucającego (a konkretniej miejsce w ktorym stał).
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby pojedyńcze zaklęcie mogło być wykonane na kilka lub wzsystkie z w.w. sposobów. (co widać już po niektórych moich skillach).
Tunelowanie zaklęć zwykle wymaga umiejętnośći Tunelowanie Magii, lecz nie jest to regułą (miło widziane jednak by było, gdyż bez tej umiejętności łatwo się wysadzić w powietrze ^^).
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin