Autor |
Wiadomość |
Iggy_the_Mad |
Wysłany: Nie 1:34, 17 Kwi 2011 Temat postu: |
|
Proponowałbym w ogóle na nowo uzgodnić czym u nas jest runoznastwo.
Cytat: |
(...) Powoli sam (z Ravem) zmierzam do tegy żeby opisać czym te runy właściwie są... (ogólnie opisać słowa mocy, runy, inskrypcje, etc.). Aczkolwiek będzie potrzebna opinia reszty (ankieta) by rozwikłać kilka rzeczy w których my nie możemy dojśc do porozumienia. |
Jak widać nasze "powoli" się odwlekło zbyt długo. Alas, nie mam zamiaru pobudzać do życia starych sprzeczek. Runoznastwo chciałem właściwie kiedyś zrobić "poziomami", lecz wtedy było to coś... er. Obcego. I do dziś jest.
Uważam, iż jeżeli byśmy podjęli się przedyskutowania, czym jest runoznastwo (oraz runy/inskrypcje), proponowałbym też poruszyć temat zaklęć w rollu (gdyż runy/inskrypcje właściwie są (wg. mnie) spisanymi zaklęciami, alas, innego typu). Alas, moja propozycja (odnośnie zaklęć) jest aktualna tylko jeżeli Rav też by odczuwał taką potrzebę. Byłby to idealny moment zaproponowania czegoś co nam chodzi po głowach, lecz, er, jakby to rzec. Nie jest niezbędne.
PS. Nie chce mi się :D I nie mam specyficznych ideei do zaprezentowania. |
|
 |
Yrsa |
Wysłany: Nie 1:20, 17 Kwi 2011 Temat postu: |
|
Ja mam teraz kilka pytania:
1. Co z runami, skoro odrzuciliśmy pojęcie klasy? Wciąż są jakieś poziomy runoznastwa? Czy na poziomie 1 nikt nie może używać żadnej runy?
2. Czy do kreacji nowych run potrzebna jest alchemia, czy jednak wystarczy sama zdolność czarowania? I czy to znaczy, że trzeba mieć do tego specjalne zaklęcie? |
|
 |
Iggy_the_Mad |
Wysłany: Sob 12:32, 28 Sie 2010 Temat postu: Re: Runoznastwo |
|
[quote="Tourvi"]
tomignatius napisał: |
Poziom 1
+ Potrafisz odczytać, zinterpretować oraz zapisać runy lub inne wybrane pismo.
słowo "lub" nie zostało użyte jako alternatywa łączna prawda? To znaczy: można interpretować ALBO runy, ALBO inne wybrane pismo, nie można natomiast obu naraz tak? (dlatego proponuję wykorzystać zapis słowo "ALBO" ponieważ ono nie pozostawia wątpliwości ;]. ) |
Tak, to ALBO to, z góry ustalone przez gracza przy zakupie. Byłoby nie-fair przeciwnie.
Cytat: |
Proponowałabym też żeby osoba która potrafi tworzyć runy miała oprócz kowalstwa i runoznawstwa również zdolność "tworzenie run" - bo co innego jest je tworzyć a co innego wykorzystywać....nie wiem jakie zasady wyznajecie w tym względzie. Ja na przykład jestem zwolenniczką obecności w procesie tworzenia - stołu alchemicznego i ładowania runy jakąś miksturą mocy...albo jakimś czarem...dlatego z tego względu przydałaby się w umiejętnościach alchemia albo zdolność czarowania.
Bo nie zapominajmy że prawie we wszystkich systemach zdolność tworzenia run posiadają nieliczni, dlatego zdobycie jej powinno być nieco utrudnione |
I tuś, dobry pomysł z tą alchemią. I aye, zgadzam się. Ale odnośnie kreacji nowych run, to muszę pierw coś opisać... patrz niżej.
Cytat: |
może powinniśmy opracować jakiś indeks ogólnie dostępnych podstawowych run co? Żeby za chwilę nie zaczęły się tworzyć jakieś mega silne runy zagłady bóstw itp. |
Aye, aye. Jestem za. Powoli sam (z Ravem) zmierzam do tegy żeby opisać czym te runy właściwie są... (ogólnie opisać słowa mocy, runy, inskrypcje, etc.). Aczkolwiek będzie potrzebna opinia reszty (ankieta) by rozwikłać kilka rzeczy w których my nie możemy dojśc do porozumienia. |
|
 |
Asyrgal |
Wysłany: Sob 12:26, 28 Sie 2010 Temat postu: Re: Runoznastwo |
|
tomignatius napisał: |
Poziom 1
+ Potrafisz odczytać, zinterpretować oraz zapisać runy lub inne wybrane pismo. |
Przepraszam ale mam zboczenie zawodowe dotyczące logicznego pisania przepisów. Oczywiście to tylko pewnie moje fanaberie ale nie byłabym sobą gdybym się nie zapytała:
słowo "lub" nie zostało użyte jako alternatywa łączna prawda? To znaczy: można interpretować ALBO runy, ALBO inne wybrane pismo, nie można natomiast obu naraz tak? (dlatego proponuję wykorzystać zapis słowo "ALBO" ponieważ ono nie pozostawia wątpliwości ;]. )
Kolejna sprawa:
może powinniśmy opracować jakiś indeks ogólnie dostępnych podstawowych run co? Żeby za chwilę nie zaczęły się tworzyć jakieś mega silne runy zagłady bóstw itp.
Proponowałabym też żeby osoba która potrafi tworzyć runy miała oprócz kowalstwa i runoznawstwa również zdolność "tworzenie run" - bo co innego jest je tworzyć a co innego wykorzystywać....nie wiem jakie zasady wyznajecie w tym względzie. Ja na przykład jestem zwolenniczką obecności w procesie tworzenia - stołu alchemicznego i ładowania runy jakąś miksturą mocy...albo jakimś czarem...dlatego z tego względu przydałaby się w umiejętnościach alchemia albo zdolność czarowania.
Bo nie zapominajmy że prawie we wszystkich systemach zdolność tworzenia run posiadają nieliczni, dlatego zdobycie jej powinno być nieco utrudnione |
|
 |
Iggy_the_Mad |
Wysłany: Sob 11:41, 28 Sie 2010 Temat postu: |
|
Uzupełniłem i uogólniłem nieco umiejętność. Zmiany zapisane kolorem. |
|
 |
Iggy_the_Mad |
Wysłany: Pon 21:49, 26 Sty 2009 Temat postu: |
|
Zmieniłem 'narzucenie runy' na 'nasycenie runy', ze względu na poprawkę stylistyczną odnośnie systemu runicznego.
System runiczny może być znaleziony w temacie klasy "Runemastera", w dziale Świat -> Klasy -> Podstawowe.
Dodałem wzmiankę, iż runoznastwo nie zawiera w sobie kowalstwa. |
|
 |
Iggy_the_Mad |
Wysłany: Śro 0:48, 21 Sty 2009 Temat postu: Runoznastwo |
|
Poziom 1
+ Potrafisz odczytać, zinterpretować oraz zapisać runy ALBO inne wybrane pismo.
+ Jesteś w stanie używać magiczne runy ALBO inne inskrypcje z wybranego pisma.
+ Potrafisz nasycić tymczasowo 0 (słownie: zero. +1 za klasę Runemaster) run/inskrypcji na swoją broń lub pancer lub inny sprzęt.
Poziom 2
+ Potrafisz nasycić tymczasowo 1 (słownie: jedną. +1 za klasę Runemaster) runę/inskrypcję na swoją broń lub pancerz lub inny sprzęt.
Każdy poziom zwiększa czas trwania run oraz ilość możliwych do nasycenia run/inskrypcji o 1 (słownie: jeden).
UWAGA: Runoznastwo nie umozliwia samo z siebie wykuwania nowych stałych run/inskrypcji na broni/innych przedmiotach. By być w stanie wykuć nowe stałe runy/inskrypcje, postać musi znać się na kowalstwie lub innej profesji pozwalającej na stałe modyfikacje obiektów (np. cieśla). |
|
 |